nedeľa 24. apríla 2011

Pu-Erh Sheng Yunnan ZHONGJIHAO

Toucha 100 g.

Rozbalený čaj

Vynikajúci zelený Pu-erh v tvare hniezda
Bližšie info TU

Vzhľad hniezda zhora

Pohľad od spodku

Farba nálevu

Oddelená dávka 8 g.

Vylúhovaný list

Bol to môj prvý Sheng Pu-erh čo som ochutnal. Vzhľadom na prijateľnú cenu a množstvo čaju som si na začiatok objednal touchu z Dobrých čajov. Toucha je zabalená v papieri s popisom od výrobcu. Čaj je pevne zlisovaný do tvaru hniezda zaujímavej tabakovej vône. Oddeľuje sa pomerne ľahko po vrstvách čo umožňuje bezproblémové dávkovanie. Pred zaliatím som urobil oplachovací nálev. Chuť nálevu prevažne tabaková s miernou horkosťou, ktorá je výraznejšia pri dlhšom lúhovaní. Zemitosť ani žiadne výrazné kovové chute som nepostrehol. Čaj je skôr ako keby veľmi jemne zadymený čo s tabakovou chuťou a miernou trpkosťou vytvára harmonický nápoj. V nálevoch žlto hnedej farby je priam nezničiteľný, prelial som cez 8 g porciu čaju 1,7 litra vody a zniesol by aj viac. Chuť slabne veľmi pomaly. Vylúhovaný list má prevažne zelenú farbu.Vzhľadom na vysokú výdrž a množstvo zaliati je vhodný na celodenné popíjanie. Určite pozitívne prekvapil chuťou ako aj výdatnosťou v nálevoch.

Krajina pôvodu :   Čína
Príprava:     2,0 dcl
Množstvo:     6 - 8 gr.
Teplota vody:     95 - 100 °C
Doba lúhovania:     30 s. -  2 min


 

1 komentár:

  1. Doporučuji nerozdrobit tak list - snažit se nechat celé slisované kousky ;-)

    OdpovedaťOdstrániť