nedeľa 27. septembra 2015

Anxi Tie Guan Yin Oolong Tea Light Fragrance Organic

Vákuované balenie čaju 250g

Tento zelený oolong som zakúpil cez Ebay. Toto 250g balenie ma vyšlo zhruba na 8 € čo je vynikajúca cena za strednú kvalitu čaju.
Čaj došiel v priebehu mesiaca priamo z Číny klasickou poštou. Balík ako aj samotné balenie čaju bolo starostlivo zabalené. Vákuované balenie čaju preto nebolo nijak poškodené.


Samotné čajové lístky sú veľmi kvalitne spracované do rovnomerných guľôčok.


Vôňa suchého listu podobná zeleným čajom s výrazným trávovým tónom. Tento oolong patrí medzi jemne oxidované čaje menej ako 5%.


Tento čaj som pripravoval ako jedno nálevový vzhľadom na jeho jemnú arómu čomu napovedá aj jeho označenie v názve Light Fragrance.
Čajové lístky sa zaliatím vodou krásne roztvorili a vynikla ich vôňa a krása samotných lístkov strednej veľkosti.


Vôňa aj chuť čaju je veľmi podobná čajom zeleným, nálev je číry a jemnulinko zelenkavý. Dochuť čaju je príjemne rastlinná a svieža bez náznaku akejkoľvek horkosti. Čaj som ani nezlieval a pil ho priamo aj s lístkami ponechanými v šálke.


Použité čajové lístky majú peknú veľkosť a farbu a po okrajoch sú jemne oxidované.

Tento čaj som si veľmi rýchlo obľúbil aj napriek tomu, že sa v chuti neobjavili žiadne náznaky kvetiniek čo je časté u Tie Guan Yin oolongoch. Čaj je vynikajúci aj keď chuťovo podobný skôr zeleným čajom.


Krajina pôvodu:   Čína
Príprava:   2,5 dcl
Množstvo:   2,5 gr.
Teplota vody:   95 °C
Doba lúhovania:    5 min.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára