piatok 6. novembra 2015

Bing Dao Gu Shu Mini Cake 2009


Tento zaujímavo spracovaný zelený puerh som zakúpil pred pár rokmi v obchode Dobré čaje.



Balenie má celkovo 70 gramov a ukrýva 7 desať gramových mini koláčikov čaju.



Čajový koláčik je stredom delený na polovice a vzhľadom pripomína tabletu. Vďaka tomu sa dá veľmi rýchlo rozdeliť na dve 5 gramové polovice čo predstavuje presne jednu porciu čaju pri viac nálevovej príprave.



Čajová tableta je zlisovaná z pomerne celistvého listu s výskytom tipsov.



Pred prípravou je vhodné dávku čaju pomocou noža rozdeliť na menšie časti kvôli rovnomernému lúhovaniu.



Čaj som pripravoval v malej kanvičke kamjove ako viac nálevový čaj. Pred samotným lúhovaním je potrebné urobiť tzv. oplachovací nálev. Vďaka tomu sa čaj zbaví horkosti v následujúcich nálevoch.



Zalieval som 5g čaju vodou o teplote 95 st. a doby lúhovania jednotlivých nálevov boli veľmi krátke 7-5-5-5-5-7-10-15 sekúnd. Takýmto postupom som dosiahol osem veľmi zaujímavých a chutných nálevov.
Vôňa čaju je výrazne ovocná po lesnom ovocí čo sa značne prenáša aj do chuti. Dochuť je veľmi dlhotrvajúca, svieža s náznakom marhuľových tónov. Prekvapila ma hlavne absencia výrazne zvieravej chuti s nádychom údenosti, s ktorou sa pri sheng puerhoch dosť často stretávame.



Použitý list sviežej zelenkavej farby poskytol naozaj množstvo veľmi chutných nálevov.
Tento čajík veľmi milo prekvapil svojou kvalitou a hlavne výraznou ovocnou chuťou.

Krajina pôvodu:   Čína Meng Dai Tea Factory
Príprava:    1 dcl
Množstvo: 5,0 gr. 1 porcia
Teplota vody:   95 °C
Doba lúhovania:   7-5-5-5-5-7-10-15 sek.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára