štvrtok 1. marca 2012

Rice Oolong Tea

Vzorka čaju 6 g.

Dávka čaju

Spracovanie listu

List detail

Nálev svetlej farby a intenzívnej vône

Použitý list

Prekvapujúco obrovský list sviežej zelenej farby

List detail takmer 10 cm

Vzorku mi zaslal v rámci ochutnávky predajca Dobré čaje

Už skôr som rozmýšľal o nákupe tohto čaju, nevedel som si však celkovo predstaviť jeho chuť. Jednotlivé popisy a hlavne recenzie tohto čaju ( pre mňa strašiaka ) ma skôr od môjho zámeru odhovorili. Som veľmi rád že sa ku mne dostal tento oolong ako vzorka na degustáciu od p. Ing. Z. Nepustila z Dobrých čajov. Veľmi som bol zvedavý na chuť a samotnú vôňu. Suchý list  hnedo zelenej farby je pekne spracovaný a jeho vôňa mi najviac pripomínala čerstvé pečivo. Po vložení čaju do vyhriatej kanvičky sa vôňa rozvinula do ovocných tónov s výraznejšou avšak veľmi príjemnou pečenosťou akoby čerstvej kôrky. Zaujímavý bol aj samotný nálev, ktorý chutil úplne odlišne od vône nálevu. V chuti som našiel pečené tóny trošku podobné praženej ryži a veľmi príjemnú chuť podobnú varenej kukurici. Čaj ma v dobrom zmysle veľmi milo prekvapil nielen chuťou ale aj veľmi kvalitným a hlavne obrovským listom. Chuť akú inde nenájdete bola perfektná aj v piatom náleve a myslím si, že čaj znesie aj viac zaliati. Liter vody mi jednoducho nestačil. Doporučujem na prípravu sklenenú kanvičku ( nie Kamjove  -plastový filter ) pre výraznú arómu čaju. Z mojej porcelánovej som vôňu cítil ešte ďalší deň. Som veľmi rád, že Rice Oolong Tea vysoko prekročil moje očakávania a s kľudným svedomím ho môžem zaradiť medzi moje veľmi obľúbené Thajské čaje.



Krajina pôvodu :   Thajsko
Príprava:     1,5 dcl
Množstvo:     6 gr.
Teplota vody:    80 - 85 °C
Doba lúhovania:     30 s. - 2 min.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára