štvrtok 3. marca 2011

Lapsang Souchong

Suchý čaj

Čajové lístky detail

Čierny čaj neobvyklej zadymenej chuti a vône.
Podrobnosti "TU"

Nálev peknej farby no veľmi neobvyklej silnej zadymenej chuti

Vylúhovaný čaj

Čaj som dostal ako vzorku pri objednávke z Dobré čaje.
Už skôr som čítal o zvláštnej chuti tohto čaju aj o jeho histórii vzniku. Nikdy som nemal dostatok odvahy na objednanie celého balenia čaju hlavne kvôli jeho údenému charakteru. Vzorky 2x6 g ma preto potešili a mohol som sa pustiť do ochutnávania.
Hneď po otvorení balenia s na mňa neskutočnou intenzitou vyvalila vôňa dymiaceho ohniska. Čaj som pre istotu pripravoval v staršom hrnčeku aby som predišiel vyúdeniu  čajovej súpravy. Po zaliatí lístkov sa okamžite po celom byte šírila intenzívna vôňa udiarne čo bolo dosť obtiažne vyvetrať. Pripadal som si ako lete pri dymiacom ohnisku. Nálev som ochutnal so zatajeným dychom a skúmal jeho chuť. Vôňa doslova vrážala do nosa a chuť čaju bola veľmi nepatrná. Neviem či som pri pití čaju zažil niečo tak šokujúce ale druhý nálev som už nedokázal vypiť kvôli jeho ešte výraznejšej údenosti. Určite si nájde svojich priaznivcov no mňa neoslovil. Bol to skôr šok, presne ako som očakával. Druhú vzorku som daroval kolegovi z práce, ktorý mal pri jeho pití podobný zážitok. Aj keď mi čaj chuťovo nevyhovoval, poskytol mi neopísateľný zážitok. Odporúčam skúsiť na vlastnej koži.


Krajina pôvodu :   Čína
Príprava:     1,5 dcl
Množstvo:     6 gr.
Teplota vody:     95 - 100 °C
Doba lúhovania:     30 s. - 1,0 min.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára